Știi, suflet bun, dar păcătos,


Zilnic, e despre voi, cei care ați plecat in viața veșnică. Zilnic, săvârșesc pomenire, la Pomelnic, la Psaltire. Zilnic, din recunoștință, de aducere aminte, de iertare, de iubire, de canon, zilnic rugaciuni înălțate pentru sufletele voastre. Mii de suflete. Cunoscute,  necunoscute. 

Păcătoasă și nevrednică, nădăjduiesc în mila Domnului și îndrăznesc să mijlocesc pentru iertarea și odihna sufletelor celor adormiți, în locul cu verdeață, unde nu este nici durere, nici suspin, ci viață fără de sfârșit. 

Port cu mine, un cimitir intreg. Până când cimitirul, mă va purta pe mine. Oriunde aș exista eu, veți fi cu mine. Moși și strămoși, bunici si bunice, socrii, prieteni, prietene, săteni, cunoștințe, dușmani și binevoitori. 

Candela, care e aprinsă zilnic și in numele vostru, să vă lumineze calea spre iertare, spre mântuire, să vă lumineze calea in veșnicie. Tămâie si lumânări,  ulei,  pâine, vin, apă și  grâu,  ofrande prin care-i cinstesc pe cei plecați. Așa simt eu că păstrez legatura cu voi. Prin participarea la slujbele de comemorare, prin rugaciune, prin milostenie.

De la Moșii de iarnă, timp de șapte sâmbete, până la Sâmbăta lui Lazăr, se fac  pomeniri și se rostesc rugaciuni pentru cei trecuți de ultimul hotar al vieții pământești.

Să fiți pomeniți, voi, cei care ați trăit în dreapta credință și ați nădăjduit în  iertarea și Lumina Învierii lui Hristos.

Dumnezeu să vă ierte și să vă primească  în Împărăția Sa !


Știi, suflet bun, dar păcătos, 


Nu mai mă nasc încă odată,

Căci multe păcate nu aș repeta,

Sigur aș fi mai înțeleaptă,

Sufletul, însă, tot bun mi l-aș păstra.


Mulți au dat cu pietre-n mine,

Da, am căzut, dar m-am și ridicat !

Din râs în plâns, nu mi-a fost bine,

Sufletul același, bun, mi l-am păstrat !


Voi, cei ce judecați pe alții,

Veți fi și voi, curând, toți judecați!

Suntem egali în fața morții 

Mireni, monahi, săraci, bogați.


Cu fapta rea sau toată bogăția, 

Nimic în ceruri nu vom cumpăra. 

Doar fapta bună, mila, omenia,

Ne vor deschide ușa raiului, cândva. 


Maica Filoteea, păcătoasa

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Canon de umilință către Domnul nostru, Iisus Hristos, Mantuitorul

Pustia din lume

Mama mea,